fredag 4 juli 2008

hur konsumerar de?

ok. det här är kanske väl enkelt att sparka på. jag tänker göra det ändå.

jag kikade i dns "hej konsument!" intervjuer med kändisar kring deras shoppingvanor.. här fick jag bekanta mig litet med blondinbella. hon spenderar mellan 10-15 000 kr i månaden på kläder! för det första är människan 17 år, vilket antagligen betyder att det finns föräldrar i bakgrunden som betalar kalaset. shit, vilken otjänst jag tycker att hennes föräldrar gjort när de skapat och nu underhåller hennes materiella livsstil. även om säkert hon har feta egna reklamintäkter från sin blogg vid det här laget.
lite ont i magen får jag allt när jag läser att hennes blogg är den mest lästa i sverige. vad är det för fel? på riktigt; vad är det som är fel?
hon hittar aldrig något på secondhand. jag lämnar henne där.

jag blir hellre inspirerad av de här två herrarnas "konsumtions"mönster: promoe & stefan sundström

apropå promoe så såg jag förresten looptroop på egen hand i onsdags. de rockade som vanligt, och cosm.i.c. gjorde ett bejublat "gästspel" eller vad det nu ska kallas.
på väg hem hade såklart vagnarna slutat gå, så jag promenerade hem. på vägen fick jag släcka en brinnande tröja. fråga mig inte varifrån den kom, den bara låg där och brann.


Inga kommentarer: